loading...
پارس فوتبال
مهیار بازدید : 14 پنجشنبه 04 آبان 1391 نظرات (0)
هفته سيزدهم ليگ برتر در روزهاي پنجشنبه و جمعه برگزار مي‌شود. در هفته دوازدهم ليگ فقط 10 گل به ثمر رسيد و تماشاگران شاهد بازي‌هاي کم گلي بودند و بايد ديد در هفته سيزدهم وضعيت فرق مي‌کند يا تيم‌ها همچنان گل نمي‌زنند.

به گزارش فارس، نگاهي به بازي‌هاي هفته سيزدهم ليگ برتر مي‌اندازيم.


* پيکان - ذوب آهن؛ ويسي به کاظمي امتياز مي‌دهد؟


پيکان در 4 هفته اخير فقط يک امتياز گرفته و اين آمار براي شاگردان ويسي اصلا خوب نيست. قطعا ويسي در بازي با ذوب آهن تيمش را با تمام توان براي پيروزي به ميدان مي‌فرستد تا سه امتياز اين بازي خانگي را بگيرد.



حريف پيکان هم شرايط مناسبي در جدول ندارد. ذوب آهن با فرهاد کاظمي هفته گذشته در خانه‌اش شکست خورد و اين مربي که بعد از مدت‌ها به ليگ برتر بازگشته مي‌خواهد با دست پر به اصفهان برگردد. کاظمي مي‌داند اگر نتواند در اين بازي هم امتيازي دشت کند در آن صورت تصميم مديران باشگاه ذوب آهن بر تغيير کربکندي که در هفته‌هاي آخر با ذوب آهن خوب نتيجه گرفته بود بيشتر زير سوال مي‌رود.


* داماش گيلان - گهر دورود؛ اولين برد درخشان؟


داماش گيلان از زمان حضور حميد درخشان در اين تيم هنوز نتوانسته بردي به دست بياورد اما با توجه به وضعيتي که گهر در ليگ برتر دارد، درخشان مي‌تواند اولين بردش را در ليگ برتر کسب کند. گهر بلاتکليف‌ترين تيم ليگ است و حتي بازيکنانش هم مي‌گويند شايسته حضور در ليگ برتر نيستيم زيرا وضعيت مالکيت و مديريت باشگاه‌مان مشخص نيست! با اين وضعيت اگر گهر پيروز شود بدون اغراق شگفتي خلق کرده است. اين تيم در گرفتن مساوي تخصص دارد در دو هفته گذشته شکست نخورده است.


* سپاهان - تراکتورسازي؛‌ نبرد در نصف جهان براي صدرنشيني


حساس‌ترين مسابقه هفته سيزدهم ليگ برتر در اصفهان برگزار مي‌شود. زردپوشان اصفهاني براي حفظ صدرنشيني خود بايد مقابل تيم آماده تراکتورسازي به پيروزي برسند. تساوي هم موقعيت سپاهان را در صدر جدول متزلزل خواهد کرد. از سوي ديگر تراکتورسازي که هفته گذشته استقلال را شکست داد با تمام توان و انگيزه به نصف جهان مي‌آيد و اگر بتواند حريف قدرتمندش را شکست بدهد اوليويراي پرتغالي صدرنشيني در ليگ برتر را هم تجربه مي‌کند. جنگ صدرنشيني در نصف جهان ديدني خواهد بود. فرشيد طالبي مدافع سپاهان به دليل محروميت سرشناس‌ترين غايب اين بازي است.


* استقلال - نفت تهران؛ ابراهيم‌زاده يا قلعه‌نويي؟


آبي‌پوشان که هفته گذشته بدون ستارگاني چون نکونام و جانواريو در تبريز شکست خوردند در اين بازي براي جبران و جلب رضايت هوادارانشان به دنبال برد هستند. هر دو تيم استقلال و نفت تهران مربيان با دانش و کارداني در اختيار دارند. بايد ديد در اين مسابقه انديشه‌هاي تاکتيکي کدام مربي تيمش را به موفقيت مي‌رساند؛ منصور ابراهيم‌زاده يا امير قلعه‌نويي؟


شرايط براي دو تيم يکسان نيست. بازيکنان جوان نفت بايد مقابل هواداران پرشمار استقلال بازي کنند و از سوي ديگر استقلال دو مهره‌ اصلي و کليدي خود را شايد در اختيار نداشته باشد. مهدي رحمتي و امير حسين صادقي مصدوم هستند. اگر رحمتي به اين بازي نرسد شرايط براي استقلال دشوار خواهد شد زيرا در آن صورت ليام ردي يا حسيني يکي از دو دروازه‌بان استقلال اولين حضورشان را در ليگ برتر تجربه خواهند کرد. قطعا کادر پزشکي باشگاه استقلال تمام تلاششان را انجام خواهند داد تا رحمتي مقابل نفت تهران به ميدان برود.


نفت تهران هم يک بازيکن محروم دارد اما حميد طاهري‌فرد به اندازه غايبان استقلال سرشناس نيست. استقلال در اين هفته جانواريو و توزي دو بازيکن خارجي خود را هم قطعا نخواهد داشت. 


* مس کرمان - پرسپوليس؛ سرخپوشان در کوير


پرسپوليس از 3 مسابقه آخرش 7 امتياز گرفته تا نشان بدهد متحول شده و ديگر آن تيم بي‌نظم و از هم پاشيده اول فصل نيست. سرخپوشان مقابل راه آهن منظم بازي کردند و چندين فرصت گلزني هم به دست آوردند. شايد تنها نکته منفي بازي هفته گذشته پرسپوليس از دست رفتن موقعيت‌هاي گلزني از سوي مهاجمان درجه اول فوتبال ايران بود، مهاجماني که در تيم ملي ايران هم حضور دارند.


سرخپوشان اگر همانند مسابقه با راه آهن بازي کنند پيروزي مقابل تيم خوب مس کرمان دور از دسترسشان نخواهد بود. مس اگرچه ميزبان است اما تماشاگران کرماني در اين فصل رابطه خيلي صميمي با بازيکنان و حتي سرمربي تيمشان ندارند و تقريبا در هر بازي شعارهايي عليه سرمربي تيم شنيده مي‌شود بنابراين ميزباني مس خيلي امتياز ويژه‌اي براي اين تيم محسوب نمي‌شود مگر اينکه اين تيم واقعا فراتر از انتظار مقابل پرسپوليس بازي کند که در آن صورت پرسپوليس روز سختي در کوير خواهد داشت بخصوص اينکه در تيم مس مهاجم با تجربه و فرصت طلبي مثل رضا عنايتي حضور دارد.


* سايپا - نفت آبادان؛ بازي انتحاري در کرج


سايپا هفته گذشته برابر ملوان شکست خورد اما تقوي سرمربي اين تيم معتقد بود که از نظر فني برتر از حريف بوده است. نارنجي‌پوشان براي اينکه جايگاه خوب خود را در جدول از دست ندهند بايد در اين بازي خانگي برابر آخرين تيم جدول به برتري برسند. نفت با کاسيميرو سرمربي جديدش چيزي براي از دست دادن ندارد و با تمام توان بازي خواهد کرد. يک امتياز براي تيمي که به ته جدول چسبيده هيچ سودي ندارد به همين دليل آباداني‌ها انتحاري بازي خواهند کرد.


*راه آهن - ملوان؛ دومين باخت دايي يا سومين برد احمدزاده؟


شکست راه آهن مقابل پرسپوليس زير سايه مصاحبه جنجالي علي‌ دايي قرار گرفت و سرمربي راه آهن تندترين صحبت‌ها را عليه مديرعامل باشگاه پرسپوليس مطرح کرد. بايد ديد دايي بعد از آن مصاحبه آتشين فرصت کافي براي تمرکز بر روي مسايل فني داشته است يا نه؟ پاسخ اين سوال در پايان بازي با ملوان مشخص مي‌شود.


سرمربي ملوان، محمد احمد‌زاده از دوستان نزديک و صميمي دايي است که دو برد متوالي از زمان حضورش در ملوان داشته است. بايد ديد دايي مي‌تواند اولين شکست ليگ برتر را به احمدزاده تحميل کند يا اين راه آهن است که دومين باخت متوالي‌ خود را تجربه مي‌کند.


* آلومينيوم هرمزگان - صباي قم؛ روز سخت صبا


اکبر ميثاقيان هفته گذشته با پيروزي برابر ذوب آهن در اصفهان کار بزرگي انجام داد و اکنون بازيکنان اين تيم روحيه مضاعفي براي ديدار خانگي برابر صبا دارند زيرا به غير از پيروزي شيرين، بخشي از مطالبات خود را هم گرفته‌اند. صبا هفته گذشته در ثانيه‌هاي پاياني بازي باخته را مساوي کرد تا شاگردان مرفاوي نشان دهند براي موفقيت تا آخرين لحظه هم تلاش مي‌کنند اما بازي در هواي شرجي جنوب کار سختي است و ميثاقيان مي‌گويد در هرمزگان به هيچ تيمي نمي‌بازيم.


* فولاد - فجرسپاسي؛ نبرد گلزن‌ترين مهاجمان ليگ


فولاد هفته گذشته برابر گهر غافلگير شد و تا ثانيه‌هاي پاياني براي فرار از شکست مبارزه کرد و توانست يک امتياز از اين تيم بگيرد. فجرسپاسي هم در خانه مقابل نفت تهران متوقف شد. فجر و فولاد با 19 و 18 گل زده قوي‌ترين خط حمله‌هاي ليگ را در اختيار دارند و بايد ديد در اين مسابقه چند گل رد و بدل مي‌شود.


* برنامه کامل هفته سيزدهم ليگ برتر به شرح زير است:


*پنجشنبه 4 آبان


داماش گيلان - گهر ساعت 15:30 ورزشگاه عضدي رشت


سپاهان - تراکتورسازي تبريز ساعت 15:30  ورزشگاه فولاد شهر اصفهان


پيکان  - ذوب آهن اصفهان ساعت 15:15  ورزشگاه تختي تهران


استقلال - نفت تهران ساعت 18 ورزشگاه آزادي


*جمعه 5 آبان


مس کرمان - پرسپوليس ساعت 15:15 ورزشگاه امام علي کرمان


سايپا - نفت آبادان ساعت 15:15  ورزشگاه انقلاب کرج


راه آهن - ملوان انزلي ساعت 15:15  ورزشگاه اکباتان تهران


آلومينيوم هرمزگان - صباي قم  ساعت 18 ورزشگاه خليج فارس هرمزگان


فولاد خوزستان - فجرسپاسي  ساعت 18 ورزشگاه تختي اهواز


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نتیجه بازی ایران-ازبکستان؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 16
  • بازدید سال : 148
  • بازدید کلی : 466